שאלה בבקשה טומאה הותרה בציבור הוא כלל בהלכה, לפיו מותרת הקרבת קרבנות בטומאה, כאשר כל הציבור או רובו טמאים. זאת, למרות האיסור להקריב קרבנות בטומאה. אם יהודים עלו בעבר בטומאה והקריבו קורבנות, והרי כולנו טמאים ,למה זה בעיה בשבילנו לעלות להר?
עברתי על התשובה כמה פעמים ולא מצאתי בדבריו שום ראיה או אינדיקציה להיתר למעשה. הרב נשאל על פרט אחד מפרטי ההלכות הנוגעים לעליה להר ולא על כל הפנים ההלכתיים הנוגעים לזה. ולגבי אותו פרט השיב הרב שדעתו להקל. ולכן אין זה נכון לנסות להביא ראיה מהתשובה הנ''ל כאילו המשיב סבר להלכה ולמעשה להיתר.
ואילו שטוענים הרי ''טומאה הותרה בציבור'' זו אכן טענה בנוגע להקרבת קרבנות אלא שהעולים אינם עולים להקריב קרבנות!
בומבסתי
השבמחקכל מילה מיותרת
השבמחקאיתן ביותר!
השבמחקשאלה בבקשה
השבמחקטומאה הותרה בציבור הוא כלל בהלכה, לפיו מותרת הקרבת קרבנות בטומאה, כאשר כל הציבור או רובו טמאים. זאת, למרות האיסור להקריב קרבנות בטומאה.
אם יהודים עלו בעבר בטומאה והקריבו קורבנות, והרי כולנו טמאים ,למה זה בעיה בשבילנו לעלות להר?
שאלה כל כך טובה.
השבמחקשאין עליה תשובה!
אין הסבר מדוע לא עולים להר ומקריבים קרבנות!
גם לא צריך לחפש תירוץ למה לא עולים!
צריך פשוט לעלות, וזהו!
זה התירוץ הכי טוב!
עברתי על התשובה כמה פעמים ולא מצאתי בדבריו שום ראיה או אינדיקציה להיתר למעשה.
השבמחקהרב נשאל על פרט אחד מפרטי ההלכות הנוגעים לעליה להר ולא על כל הפנים ההלכתיים הנוגעים לזה.
ולגבי אותו פרט השיב הרב שדעתו להקל.
ולכן אין זה נכון לנסות להביא ראיה מהתשובה הנ''ל כאילו המשיב סבר להלכה ולמעשה להיתר.
ואילו שטוענים הרי ''טומאה הותרה בציבור'' זו אכן טענה בנוגע להקרבת קרבנות
אלא שהעולים אינם עולים להקריב קרבנות!
עצם זה שלא מצאת איניקציה בדבריו לאסור
השבמחקהרי שמותר.
הרמב"ם בהלכות ביאת מקדש פרק ג' הלכה ד' פוסק שלטמא מת מותר להכנס להר הבית, ואין שום חולק עליו.
דבר נוסף: הרב פישר כותב במפורש "בזמן הזה" (בזה"ז). וכוונתו היא הכן להתיר עליה בזמן הזה, למי שטובל במקווה.
וברור שזה לא פרט קטן כמו שאתה מנסה להגדי זאת, כיון שגם הכותרת של התשובה היא "כניסה להר הבית" ובפנים התשובה הוא כותב "בזמן הזה".
שמוליק ברגמן